- Vi har en klar ambition om at nå ud til endnu flere med gode råd og viden om, hvordan man bedst mindsker kriminaliteten og øger trygheden. Vi kommunikerer med mange målgrupper på forskellige platforme, ikke mindst digitalt. Derfor er det vigtigt for os, at vi rent visuelt følger med tiden og tilpasser vores udtryk, så vi kommunikerer i øjenhøjde, og vores viden kommer endnu mere i spil, siger DKR’s kommunikationschef Arne Simonsen.
Formidling er en central del af DKR’s arbejde for at fremme tryghed og forebygge kriminalitet. Den nye visuelle identitet foldes derfor ud i en lang række sammenhænge – fra hjemmeside, sociale medier og publikationer til PowerPoint-præsentationer og materialer ved fx konferencer, webinarer og Folkemødet.
- DKR er kendt som en saglig aktør, der leverer solid viden. Vi er både myndige og menneskelige, og det skal vores visuelle udtryk matche. Med det nye design bruger vi især blå, seriøse farver, men vi skruer op for farver og illustrationer, når det passer til målgruppen og situationen. Vores gamle design var fra en tid med især trykte materialer, og vi opdaterer nu til langt mere digital kommunikation, så vi opnår øget gennemslagskraft i arbejdet med at forebygge kriminalitet, siger kommunikationschefen.
Den nye visuelle identitet er udarbejdet med input fra både grafiske eksperter og DKR’s medlemsorganisationer.